بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهرقدس سال آینده به بهره برداری می رسد

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رویکرد دولت به مقوله ارتقاء سلامت گفت: با جذب اعتبارات لازم بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهرستان قدس سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرقدس، محمدجعفر علیزاده شب گذشته در جریان بازدید از پروژه بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهرستان قدس اظهار داشت: در نظرسنجی‌های صورت گرفته در ۲ سال گذشته متأسفانه استان تهران از لحاظ شاخص فضاهای درمانی در انتهای جدول قرار گرفته و بسیاری از شهرستان‌های استان نیز با کمبود شدید سرانه‌های درمانی مواجه هستند که در همین راستا سعی بر تغییر این وضعیت برآمدیم.

وی افزود: هم‌اکنون ساخت بیمارستان در شهرستان‌های ملارد و شهرقدس در اولویت سازمان مجری قرار گرفته است و مرحله اسکلت‌بندی آن هم تقریباً به اتمام رسیده است و در مرحله انتخاب پیمانکار برای اجرای فاز دوم هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی کشور با بیان اینکه بیمارستان۱۶۰ تختخوابی شهرستان قدس دارای معیار استانداردهای جهانی است تصریح کرد: این بیمارستان تخصصی و جنرال است و تقریباً تمام بخش‌های تخصصی و پایه‌ای یک بیمارستان را دارد، که می‌تواند نیازهای بهداشتی و درمانی شهروندان این منطقه را مرتفع کند.

علیزاده عنوان کرد: این بیمارستان متشکل از بخش‌های داخلی، جراحی، کودکان، زنان و زایمان و نوزادان است و یک بخش بستری روانی نیز برای آن پیش‌بینی شده است که بتوان در آن مشاوره‌های درمانی و روانپزشکی صورت داد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بخش اورژانس این بیمارستان دارای ۱۵ تخت است گفت: بخش درمانگاه، کلینیک‌ها، بلوک زایمان و سایر بخش‌های موردنیاز نیز پیش‌بینی شده است که در کنار آن ۵ اتاق عمل نیز تعبیه شده که مجموعاً ۱۶۳ تخت دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی کشور همچنین اظهار داشت: در کنار این بخش‌ها و تخصص‌ها، ۱۴ تخت دیالیز نیز در این بخش درنظر گرفته شده است که کاملاً پاسخگوی نیاز بیماران دیالیزی شهرستان خواهد بود.

علیزاده با بیان اینکه مرکز تخصصی کودکان و نوزادان نیز قطعاً به صورت ویژه راه‌اندازی می‌شود افزود: این بیمارستان به صورت کاملاً تخصصی پاسخگوی تمام مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان است و سبب کاهش تردد مردم به مراکز درمانی استان می‌شود.

وی تصریح کرد: تاکنون ۱۳۵ میلیار ریال اعتبار برای این پروژه اختصاص داده شد؛ اما برای سال آینده نیز در تلاش هستیم تا بتوانیم با تأمین نقدینگی و جذب اعتبارات لازم بیمارستان را افتتاح کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی کشور خاطرنشان کرد: شهرداری نیز با توجه به نقش گسترده و مهّمی که در مجموعه مدیریت شهری دارد، نهایت تعامل و همکاری را برای پیشبرد پروژه داشته باشد و قطعاً با اتمام پروژه بار مثبت خوبی برای مجموعه شهرستان لحاظ می‌شود.

علیزاده تأکید کرد: در سال ۹۵ بیش ۳۱ بیمارستان در تمام نقاط شمالی و جنوبی کشور افتتاح شده است و هم اکنون نیز ۹ بیمارستان در مرحله افتتاح و بهره‌برداری قرار دارد که این حجم از ساخت سرانه‌های درمانی در سال‌های اخیر بی‌نظیر بوده است.

وی در پایان با اشاره به اختصاص یک درصد از مالیات ارزش افزوده به مقوله ساخت بیمارستان‌ها گفت:‌ این سیاست حکایت از نگاه دولت به مقوله ارتقای سلامت دارد و سبب شده تا موضوع ارتقای سرانه بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌سازی پیشرفت چشمگیری داشته باشد.