بخشودگی جرایم مالیاتی در شهرقدس اجرایی می‌شود

به گزارش خبرشهر، سید مهدی محمدی در جلسه ستاد رفع موانع تولید شهرستان قدس که با حضور روسای شرکت‌های صنعتی، تولیدکنندگان داخلی و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان برگزار شد اظهار داشت: با توجه به ظرفیت بالایی که شهرستان قدس در حوزه تولید و اشتغال دارد؛ رفع موانع موجود بر سر راه صنایع از مواردی است که باید در دستورکار تمام مدیران اجرایی قرار بگیرد.

وی با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری افزود: باید با عزم و تلاش جدی مدیران برای تقویت بخش تولید و صنعت قدم در راه عملی کردن منویات رهبر معظم انقلاب برداریم.

فرماندار قدس تصریح کرد: آسان‌سازی ارائه تسهیلات بانکی، بخشودگی جرایم مالیاتی و قسط‌بندی برای پرداخت حق بیمه‌های تأمین اجتماعی، از مواردی است که در دستورکار ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان قدس قرارگرفته تا بتوانیم صنعتگران و تولیدکنندگان را نسبت به افزایش تولید و اشتغال ترغیب کنیم.

محمدی با اشاره به لزوم همکاری مسئولان برای رونق تولیدخاطرنشان کرد: پویایی تولید، رسیدن به خودکفایی و به ارتقای شاخص‌های اشتغال به‌تنهایی میسر نمی‌شود و در این راستا دستگاه‌های خدمات‌رسان و متولی می‌بایست تا آنجا که امکان دارد با تلاش مضاعف و جهادی زمینه اشتغال و تولید بیشتر را برای واحدهای صنعتی ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه منابع مالی و اعتباری دولت محدود است و پاسخگوی تأمین منابع اشتغال دولتی برای تمامی افراد نیست گفت: فرهنگ تولید باید برای مردم و تولیدکنندگان تبیین شود که برای رونق تولید و اشتغال‌زایی نباید تنها به دولت و دریافت تسهیلات بانکی اتکا کرد و باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها نسبت به رشد تولید اقدام کرد.

فرماندار قدس با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی و تشویق مردم برای استفاده از تولیدات داخلی عنوان کرد: هرچه قدر که مردم را تشویق به خرید کالای داخلی کنیم، ولی کیفیت تولید کالای داخلی پایین باشد، عملاً رغبتی از سمت مردم به خرید کالای تولید داخلی نخواهد بود که به همین منظور باید با اصلاح نظام تولید در راستای افزایش تولیدات داخلی باکیفیت تلاش کرد.