اورژانس اجتماعی یک فرصت خوب برای شهرقدس است

مجید کاویانی ، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قدس در جلسه هم‌اندیشی اورژانس اجتماعی که در سالن اجتماعات فرمانداری قدس برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مشکلات عدیده در شهرستان قدس نبود اورژانس اجتماعی بود که به همت مسئولان با ایجاد این واحد برخی از آسیب‌های اجتماعی شهرستان مرتفع می‌شود.

وی گفت: اگر چه آسیب‌های اجتماعی در همه شهرها ممکن است وجود داشته باشد حتی مواردی که زن سر پناهی ندارد در وضعیت فعلی جامعه که می‌تواند آسیب‌های بسیاری داشته باشد روبرو هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قدس با اشاره به نقش ادارات شهرستان در این اورژانس افزود: به یقین این مسائل و آسیب‌های اجتماعی در یک ارگان مشخص نمی تواند کاری از پیش ببرد اگر چه با تمرکز در یک مجموعه با مدیریت کار پیش برود و نهادهای متفاوتی در آن دخیل هستند، اعم از بهداشت، نیروی انتظامی، بهزیستی و سایر ارگان‌های مرتبط که با شهروندان در ارتباط هستند می‌توانند از این موقعیت استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: مطمئنن برای شهرستان یک فرصت خوبی خواهد بود چون در گذشته موارد اورژانس اجتماعی به شهرستان شهریار ارجاع داده می‌شد و نظرات و تصمیم‌گیری‌ها بر روی شخص متفاوت بود و خدا را شاکریم که این اتفاق در شهرستان قدس افتاد.

این مقام مسئول در راستای همکاری های ادارات با دادستانی گفت: تجربه خوبی در همکاری با اداره بهداشت قدس در جمع‌آوری معتادان متجاهر در سطح شهر داستیم و همچنین در حوزه‌های مختلف که گزارشات بسیاری به دادگستری ارسال شده و این خود نشانه از پویایی و فعال بودن این مرکز است و همچنین در حوزه معرفی معتادین به کمپ‌ها اداره بهزیستی همکاری بسیار خوبی داشته است.

وی عنوان کرد: تکالیف اورژانس اجتماعی برای مردم باید آشکار شود و با این کار مطمئنن خیرین هم در راستایی بهبود و همکاری اثر بخش خواهند بود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قدس در پایان تصریح کرد: در مجموعه دادستانی شهرستان هم همکاری با اورژانس اجتماعی جزو تکالیف است و به دلیل فوریتی این کار در زمینه آسیب‌های اجتماعی در اولویت امور قرار خواهد گرفت.