تشکیل شورای ورزش و جوانان در شهرقدس

علی‌اصغر ناصربخت، فرماندار قدس پیش از ظهر امروز در نشست با جمعی از ورزشکاران ، نخبگان حوزه ورزش و جوانان و روسای هیآت‌های ورزشی، اظهار داشت: ورزشکاران بسیاری در شهرستان پا به عرصه مؤفقیت و پیشرفت گذارده‌اند و توانسته‌اند در رشته‌های خود نیز به‌طور حرفه‌ای بدرخشند اما نام معدود ورزشکارانی را بر تارک رشته‌های مختلف ورزشی می‌بینیم و آن نیز به خاطر اخلاق و ادب آنها در این عرصه بوده است.

وی گفت: با وجود اینکه این منطقه کم برخوردار می باشد اما نسبت به مناطق برخوردار برتری دارد، ورزشکارانی در این شهرستان فعالیت دارند با تمام محدودیت ها در مقام قهرمانی جهان پرچم جمهوری اسلامی را برافراشته اند.

فرماندار شهرستان قدس افزود: یکی از سرمایه های مهمی که در شهرستان قدس وجود دارد و در کمیته برنامه ریزی با حضور نخبگان و استاندار ابن موضوع مطرح شد، سرمایه های انسانی خوب در این شهر است و همچنین در مقوله ورزش با بیش از بیست هزار نفر ورزشکار در شهری با جمعیتی حدود نیم میلیون نفر از ورزش بهره می گیرند.

وی گفت: شهرستان قدس آسیب های اجتماعی بالایی دارد و مجموعه های ورزشی هم در کنار این آسیب ها فعالیت می کنند و به همین دلیل حساسیت زیادی را برخوردار هستند.

ناصربخت با اشاره به کتاب نهج البلاغه عنوان کرد: امیرالمومنین علی (ع) در نامه ای به مالک اشتر می فرماید، مالک از خوبی های مردم زیاد بگو و بدی های آن ها را مطرح نکن، زیرا اُنس و اُلفت در میان مردم به وجود می آید.

وی افزود: نسبت به داشته ها و سرمایه های شهرستان بی توجه هستیم و با مسائلی روبرو شدیم که سرمایه های اجتماعی در حال تحلیل رفتن است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: باید به سمتی برویم که اعتماد از بین رفته مردم و مسئولین تقویت شود چون که زمانی که آسیب های اجتماعی تحلیل می رود این آسیب ها افزایش میابد.

ناصربخت گفت: در جلسه اخیر ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان قدس آماری مطرح شد مبنی بر اینکه سه درصد از جمعیت کشور در سنین بالای پانزده سال حداقل یکبار مواد مخدر مختلف را تجربه کردند و این آمار در شهرقدس نزدیک به شش درصد است.

وی با اشاره به اهداف خود در فرمانداری قدس بیان کرد: از جمله اهدافی که در دستور کار فرمانداری قدس در سال جدید پیش بینی و برنامه ریزی شده است، توسعه و رونق اقتصادی منطقه و توجه به آسیب های اجتماعی می باشد.

فرمانداری قدس در ادامه افزود: برای حل مشکلات و موانع ورزش شهرستان باید شورای ورزش و جوانان تشکیل شود و جلسات ماهیانه با حضور فرماندار و مسئولین مربوطه برگزار شود و یکی از برنامه ها در بحث ورزش شهرستان حمایت و اسپانسری از جانب صنعتگران است.