قطار حومه ای تهران- شهرقدس ۴ بانده می شود

عباس آخوندی بعد از ظهر سه شنبه و در حاشیه افتتاح پل تقاطع غیر هم سطح شهرستان قدس، طی سخنانی با بیان این که  این منطقه یکی از مسیرهای گلوگاهی ترافیکی است، گفت: ترافیک در این منطقه موجب اتلاف وقت زیادی از مردم می شد، که با افتتاح این تقاطع تردد وسایل نقلیه به صورت روان در خواهد آمد و مردم می‌توانند از آسایش در این تردد بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: این پروژه یکی از پروژه‌های عظیم ۴ طبقه در منطقه غرب استان تهران است، که می‌تواند مسیر مواصلاتی استان تهران با استان البرز و سایر بزرگراه‌هایی منطقه باشد.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود گسترش شبکه حمل و نقل ریلی در غرب استان تهران را از موضوعات بسیار مهم خواند و گفت: خوشبختانه در ۲ سال اخیر ۲ باند ریلی در این منطقه افتتاح‌ شده است.

آخوندی گفت: اکنون درصدد هستیم که حمل و نقل ریلی را به ۴ باند افزایش دهیم، تا بخشی از حجم بار ترافیک جاده را به خطوط ریلی انتقال دهیم.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش برای افتتاح هرچه سریع تر بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهرقدس اشاره کرد و گفت: شهرستان قدس دارای ۴۰۰ هزار نفر جمعیت بوده، که به لحاظ سرانه‌های درمانی و بهداشتی دچار کمبود است.

وی افزود: پیرو تعهدات سفر رئیس‌جمهور درصدد هستیم تا بتوان منابع لازم را برای بهره‌برداری هر چه بیشتر بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهرقدس فراهم کنیم.