سازمان «عمران و بهسازی بافت فرسوده» به شهرداری قدس اضافه شد

مسعود مختاری صبح پنج شنبه در جلسه رسمی شورای اسلامی شهرقدس گفت: شهرقدس دارای حدود ۲۶۸ هکتار بافت فرسوده است که بیشتر آنها درهسته مرکزی شهر قرار دارد.
وی افزود: ساخت غیر اصولی ، معابر باریک و نامناسب بودن مصالح ساختمانی این بافت های فرسوده علاوه بر تاثیر منفی بر چهره شهر، مشکلاتی را نیز برای شهروندان ایجاد کرده است.
وی اظهار داشت: خوشبختانه دولت تسهیلاتی را برای احیای بافت فرسوده به ویژه در شهرستان های استان تهران در نظر گرفته است و از طرف دیگر شورای اسلامی شهر نیز مشوق های خوبی را برای احیا ونوسازی این بافت ها در نظر گرفته است، ما امیدواریم بزودی فضای نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده در شهر قدس شکل بگیرد.
مختاری ادامه داد: در همین راستا و با پیگیری های صورت گرفته و با دستور استاندار یک هزار وام برای نوسازی و بهسازی بافت فرسوده قدس اختصاص یافته که بانک ها موظف به پرداخت آنها هستند.
شهردار قدس اضافه کرد: همچنین با تلاش شورا و فرمانداری اداره اوقاف به مردم اسناد عیانی می دهد که مشکل سند املاک شهروندان حل گردد و شهرداری نیز بتواند پروژه های جدید تعریف کند.
مختاری اضافه کرد: یکی دیگر از اقداماتی که برای رفع مشکل بافت فرسوده قدس انجام شده است ایجاد سازمان عمران و بهسازی بافت فرسوده در شهرداری است که با بودجه مجزا می تواند نقش مؤثری در بهسازی بافت فرسوده قدس داشته باشد.